042 / 43 26 321    |         |    

Logotype

Otázky a odpovede

Odpoveď zobrazíte kliknutím na otázku. Rozbaliť všetky

Ako si vybavím bezkontaktnú čipovú kartu SAD Trenčín, a.s.?

O vydanie karty môžeš požiadať osobne v ktoromkoľvek klientskom centre (KC) alebo prostredníctvom e-Shopu (www.ubian.azet.sk). Zoznam KC nájdeš na www.sadtn.sk v sekcii Klientske centrá, zoznam dokladov potrebných k vydaniu karty v sekcii Dokumenty (Prepravný poriadok RAD TSK – Časť B. Článok V. ).

Koľko si môžem dobiť na bezkontaktnú čipovú kartu?

Minimálny vklad v klientskom centre a e-Shope je 5 €, u vodiča autobusu 10 €. Maximálny vklad, resp. zostatok na karte je 150 €.

Môžem pri plnení elektronickej peňaženky karty (dobíjaní karty) cez e-Shop použiť trvalý príkaz?

Nie, každá objednávka generuje jedinečný kód, ktorý používaš ako variabilný symbol a slúži na spárovanie platby s objednávkou.

Kedy sa mi pripíše kredit na kartu, ktorá bola dobitá cez e-Shop?

Kredit je pripísaný spravidla po 30 minútach až do 2 hodín od nákupu. Výnimka môže nastať, keď nastupuješ do autobusu, ktorý sa nachádza mimo signálu mobilného operátora. Vtedy palubný počítač (strojček) nemá informáciu o dobití. Preto odporúčame mať na karte vždy dostatočný objem finančných prostriedkov na kúpu cestovného lístka.

Akým spôsobom môžem uhradiť cestovné?

Z bezkontaktnej čipovej karty SAD Trenčín, a.s., z bezkontaktnej čipovej karty iných dopravcov a z ostatných kariet zapojených v zúčtovacom systéme TransCard (ISIC, ITIC), z bankovej karty (vo vybraných autobusoch označených piktogramom), z predplatného cestovného lístka alebo v hotovosti u vodiča autobusu.

Ako preukážem nárok na zľavnené cestovné, ak som držiteľom ISIC?

Pre uplatnenie nároku na zľavnené cestovné sa kontroluje vizuálna platnosť karty (validačná známka), predtlačená platnosť karty alebo elektronická platnosť nároku na zľavu. V prípade, že si zľavy dátumovo odporujú, považuje sa za platný dátum nároku na zľavu ten, ktoré končí najskôr. Podmienkou bezhotovostnej platby cestovného je aktivácia dopravnej časti karty.

Kde môžem cestovať s bezkontaktnou čipovou kartou SAD Trenčín, a.s.?

U všetkých dopravcov, ktorí sú zapojení v zúčtovacom systéme TransCard.

Kde vybavím potvrdenie o výške cestovného?

Potvrdenie sa vydáva v ktoromkoľvek klientskom centre. Manipulačný poplatok je 1 €.

Môžem v autobuse prepravovať psa?

Ak je pes umiestnený v schránke, prepravuje sa ako batožina. Okrem doby zvýšených nárokov na prepravu môže vodič dovoliť prepravu psa akejkoľvek veľkosti za podmienky, že má bezpečný náhubok (s výnimkou psa so špeciálnym výcvikom) a je držaný na krátkej vôdzke.

Môžem v autobuse prepravovať lyže?

Ak to kapacitné dôvody dovoľujú, jeden pár lyží s palicami, ktorých preprava bude uskutočnená len za podmienky, že sú pevne spojené alebo zabalené v špeciálnom obale.

Môžem v autobuse prepravovať bicykel?

Preprava skladacieho bicykla v zloženom stave je povolená. Preprava bicykla v nezloženom stave je povolená len v spojoch označených symbolom bicykla, tzv. cyklobusoch (kapacita 24 bicyklov na jednom spoji), ktoré premávajú spravidla od začiatku mája do konca septembra.

Komu mám adresovať návrh na zmenu cestovného poriadku?

Priamo na príslušný obecný úrad, Trenčiansky samosprávny kraj alebo na: pripomienky@sadtn.sk.

Koho mám kontaktovať ohľadom strát/nálezov v autobuse?

Na cestovnom lístku nájdi prevádzku, ktorej spojom si cestoval. Telefónne čísla jednotlivých prevádzok sú zverejnené na: www.sadtn.sk v sekcii Kontakty, prípadne podnet doruč na: pripomienky@sadtn.sk.

Ako mám postupovať, ak sa mi v autobuse stal úraz?

Úraz nahlás bezodkladne vodičovi autobusu, ktorý s tebou spíše záznam, v ktorom bude uvedený rozsah zranenia a tvoje identifikačné údaje.